Преподаването на деца може да бъде невероятно зареждащо и всеки, който е имал съприкосновение с такава професия, може да потвърди това. Все пак не винаги е толкова забавно колкото изглежда и съвсем не е лесно. Учителите по английски език, които желаят да работят с деца трябва да бъдат наясно с предизвикателствата и трудностите, с които може да се сблъскат и да се подготвят за определен тип професионални ситуации. Следват, десетте основни неща, които трябва да имате предвид, ако искате да водите английски за деца. София предлага редица школи, индивидуални и групови занятия за подрастващи.
1. Сигурни ли сте, че това е вашето призвание?
Ако искате да преподавате английски на подрастващи, защото ви изглежда лесно, то със сигурност не сте прави. Преподаването на деца изисква изключителна креативност и енергичност. Децата ще ви поддържат в постоянно напрежение и трябва да притежавате силно изострено внимание, за да ги контролирате. За сметка на това малчуганите постоянно ще ви изненадват и изумяват. Не мислете обаче, че тъй като ще преподавате предимно цветовете и животните, работата ще е песен. Много вероятно е да се чувствате изцедени след всяко занятие, но и също толкова заредени!
2. Предварителна подготовка
Никога не се появявайте в час без идеи или без концепция за това как ще протече занятието, мислейки си, че всичко ще си дойде на мястото в течение на процеса. Подготовката е ключов момент от преподавателската методика, тъй като трябва да съберете предварително необходимите учебни материали. Някои опитни учители са в състояние да преподават в продължение на часове, използвайки само бяла дъска и маркери, но рискът от пропиляването на такъв урок е голям. Можете да планувате уроците си за седмица напред или за цял месец, но се уверете, че има план за всички уроци.
3. Опитайте се да въвлечете различни компетенции
Всички деца, които учат английски, има своите силни и слаби страни и най-добрият начин да ги научите е като използвате техните силни страни и стимулирате слабите такива с методи, като използвате визуални материали и пространството около вас, логически и математически, телесни и кинестетични, музикални и ритмични и натуралистични елементи.
4. Не допускайте да се отегчат
Ако децата са отегчени, те няма да ви обръщат внимание и няма да се научат. Това не означава, че трябва да се държите като шут през цялото време, тъй като все пак те са в час, за да учат, а не за да се забавляват. Вашата работа е процесът на научаване да е възможно най-забавен и достъпен за децата.
След по дълго и статично упражнение, при което е трябвало да размишляват повече време, добре е да им дадете интерактивна игра, като ги накарате да се раздвижат и посмеят. Не допускайте да прекарат цялото занятие седнали пред учебниците. Можете дори да изведете децата извън класната стая за един от уроците по английски език. София разполага с немалко подходящи за целта открити пространства.
Използвайте реалността около вас, предметите и самата среда като средства за научаване.
5. Раздвижете формата на урока
Уроците по английски език за деца могат да включват пеене, танци, скачане, както и писане, четене и слушане с разбиране. Най-успешните уроци по чужди езици се получават, когато учителите смесват различни стратегии. Можете да започнете часа с кратка песничка, след което да продължите с упражнение за четене. Най-добрият начин да задържите вниманието им е като редувате видовете задачи с движение, без движение, със звук или картина.
6. Подгответе се да общувате с родителите
За разлика от обучението на възрастни, когато работите с деца, ще ви се налага да обсъждате процеса и напредъка на учениците си с техните родители. Важно е родителите да знаят какви са целите ви и какво следва детето да знае след даден период от време, кои са основните неща включени в учебната програма, какъв е прогресът на детето. Добре е да стимулирате родителите и да се включат в процеса на научаване, като използват думи и задават въпроси при общуването си с децата.
7. Съберете учебни материали
Когато преподавате английски на деца е от съществено значение винаги да имат папка с материали, адаптивни към нуждите на децата, това може да са дори карти, играчки и други.
8. Помнете, че не всичко опира до играта
Всяка игра, която прилагате трябва да има специфична образователна цел. Не се подвеждайте самоцелно да използвате игрови елементи просто за да угодите на децата.
9. Преподавайте в контекст
Уроците трябва да бъдат съчетани с учебните цели и граматиката и лексиката следва да бъдат преподавани в общ контекст.
10. Мотивирайте децата
Мотивирайте децата, като изтъквате силните им страни и използвате упражнения и материали, адекватни на възрастовата им група. Това, което е забавно за децата от пет- до осемгодишна възраст, може да изглежда много смешно за деца до тринайсет години.
Източник:
http://busyteacher.org/2831-teaching-kids-english-10-things-to-consider.html