Шест съвета за борба с разсеяността при деца

януари 06, 2016

От нервниченето до жонглирането между различни задачи. Предлагаме ви шест техники, които ще помогнат на разсеяни ученици и деца с нервни проблеми да се съсредоточат в училище и върху домашните си.

Примери от живота

Имам две деца с хиперактивност и с дефицит на вниманието. Опитах много традиционни методи за обучение през годините, но без успех. Такива техники – обикновено включват да седна на една маса за продължителни периоди с химикалка, хартия, в проучване ръководства и учебници. Това обаче далеч не дава добри резултати при хиперактивни деца особено при обучението им по чужди езици.

Синът ми Джош има тежка форма на хиперактивно състояние и проблеми с работната памет. Стандартизираните училищни системи за оценяване не бяха в състояние да дадат обективна оценка за високото му ниво на интелигентност, тъй като той рядко завършва тестовете си в рамките на отреденото време. Звуците от химикалите на децата и шепотът ми го разсейват прекалено много. Обсъждахме начини за това как да изолираме шумовете около него, така че да го запазим фокусиран. Когато имаше тапи за уши, той успщяваше да изолира заобикалащия го шум и използвайки визуален таймер по-пълноценно да определяше темпото си и завършваше теста навреме.

Съществуват много научни методи за стимулиране на концентрацията при деца с такива проблеми. По-долу описаните техники са само тези, изпитани и споделени от майки на такива деца.

  • Движете се – Движението и разходките в учебното пространство помагат на децата да се концентрират. Някои от тях запаметяват по-добре като се разхождат с учебника в ръце. Използвайки го с цел, да сверят и запаметят информацията. Някои деца предпочитат ръцете им да бъдат свободни с учебния материал, отворен на рафт или бюро. Така когато учат чужди езици, децата могат да поглеждат правописа на думата и да напряват по стъпка с всяка произнесена буква, като същото се повтаря на връщане към учебника.
  • Говорете наглас силно и ясно – Изговарянето силно и ясно на това, което бива заучено, развива уменията за слушане на детето, което пък подпомага способността му да си спомни това, което е преподавано. Децата, които имат проблеми с концентрацията могат лесно да изчетат една страница текст без реално да вникват в написаното. Като изговарят силно и ясно учебния материал, това задържа в по-голяма степен съзнанието им върху задачата. Ако се опасявате, че детето може да се опита просто да запаметява произнесеното, можете да работите за перифразирането на изчетения текст.
  • Шаване – Обучението в училище без възможността за кратки почивки е непосилно за повечето деца с хиперактивно поведение. Когато ученикът не може да стане и да се разтъпче малко, шаването е това, което осигурява по-засилено внимание и го успокоява. Можете да си измислите кратки упражнения с малка топчица или с моливи, гумички и химикали, които просто за секунди да привлекат вниманието на детето, когато усещате, че то се разконцентрира.
  • Промяна на позата – Позволете на този тип ученици да седят на така наречените седящи дискове вместо на столове. Няма да намерите това като съвет в повечето научни трудове, но този стабилен, лек, подвижен вариант на стол, може също така да бъде поставен на пода. Нежното контролирано движение на диска задоволява нуждите на детето да се движи. Фактически за много хиперактивни деца е почти навъзможно да седят на обикновен неподвижен стол дълго време.
  • Учете на етапи – Поощрявайте детето си да учи на етапи. Децата с проблеми с концентрацията трудно могат да задържат вниманието си, когато извършваната дейност не им допада. Интензивната работа на кратки периоди от време е по-пълноценна за тях. Така, ако детето ви има проблем със запаметяването на таблицата за умножение, можете да редувате процеса с кратки анимационни филмчета. Добре е филмчетата да са музикални и по-динамични, така че детето да се възползва от набраната инерция за следващите петнайсет минути, в които ще учите.
  • Променяйте темата – Много от децата с проблеми с концентрацията показват забележителни резултати, когато променят темата или предмета, по който учат. Това не означава, че те извършват няколко задачи едновременно. Това означава, че ученикът се фокусира по дадена тема само докато вниманието му е приковано върху нея, след това моментално му се дава нова задача. Така детето се връща по няколко пъти към различните задачи, докато не бъдат те изпълнени. Преминаването от тема в тема е една от ключовите техники за запазването на фокуса у тези деца.

Така при преподаването на английски за деца София предлага изключително удачни курсове, тъй като много от школите предлагат многопрофилно езиково обучение, което е съобразено и с нуждите на хиперактивните деца. Относно обучените по английски език София е градът в България, който единствен предлага адаптирани програми за хиперактивни деца.

Източник:

http://www.additudemag.com/ad/article/8394.html

Кой е най-добрият начин да научите един чужд език?Защо световният бизнес език е английският?