Най-често Срещаните Грешки при Изучаване на Чужд Език (Част 2)

януари 30, 2017

Захванали сте се да учите чужд език. Решението ви е факт, но още в самото начало или след първия период на ентусиазъм, процесът става труден. Въпреки вашето старание резултатите са незадоволителни и стигате до една и съща задънена улица.

Защо ученето не върви? Къде не ви се отдава усвояването на езика?

Отговорът е, че най-вероятно и вие сте попаднали в капана на най-честите грешки при изучаване на език.
За да се измъкнете бързо от тази ситуация и да продължите уверено напред с материала, нека заедно разгледаме кои са тези грешки и как да ги неутрализираме.

4. Страх от говорене.
Изключително често срещан проблем. Всеки новобранец-курсист се притеснява от грешките, които прави докато говори. При възрастните учащи ситуацията е по-тежка. Примирете се. Няма как да минете без грешки. Всеки допуска такива. Това не бива да ви спира и притеснява. Нормално е да се греши. Опуснете се и обичайте грешките си. Да, звучи фрапантно, но точно това отношение е скритият ви коз. Ако приемете фактите такива каквито са и търсите начин да извлечете максимална полза, да се поучите, само тогава успехът ще е на ваша страна. Звучи лесно, но добре знаем, че дойде ли ваш ред в час всички агитационни думи се изпаряват и вие просто онемявате. За да не се случи така, ето един вариант, който да опитате. Говорете си сами. Описвайте разни дейности от ежедневието си – как карате колата, как готвите, как разхождате кучето. Хем говорите, чувате се как звучите, свиквате да слушате гласа си на чуждия език, хем няма никой наоколо да ви се смее или да ви гледа с укор.

5. Не ползвате разнообразни методи.
Този проблем може да не усетите веднага. Представете си ситуация, в която някой се упражнява много в четене, но почти не говори. Или друг знае всички граматически правила, пише грамотно, решава всички тестове, но откъм слушане с разбиране никакъв го няма. Ето защо желателно е да разнообразявате в методите на учене. Не залагайте само на един вариант. Това със сигурност няма да ви даде удовлетворителен резултат. Всички компоненти – четене, писане, слушане, говорене; трябва да са по равно застъпени и паралелно да се усвояват. Някои оставят говоренето за по-късен етап, това е мит. Да пробвате да казвате дори само отделни думи е цел от първия ден. Предлагаме няколко съвета в отделните категории:
• Да речем, че речникът ви не е достатъчно богат. Въпреки многото думи, които записвате, не успявате да запомните всичко. Сменете тактиката. Измислите си собствени правила за запаметяване, щом стандартните не ви вършат работа. Старайте се да използвате новата дума/фраза максимално често, включвайте я във ваши изречения, които казвате на глас. Водете си собствен речник.
• Ако слушането ви е трудно: Обикновено се случва така, че в клас разбирате всичко, но срещнете ли някого на улицата, за когото това е майчин език, нищичко не му разбирате. Спокойно – винаги ще има завързани диалекти и жаргон. Трябва да помните, че не сте длъжни да разбирате всяка една дума. Важен е контекстът, общият смисъл. Отново на помощ идват филмите, телевизията, YouTube.

6. Неправилно упражняване.
Последно място в тази класация отделяме на упражняването. С уговорката, че то не е последно по значение. Голяма част от учещите чужд език са вече работещи хора. Отвикнали от редовните ученически навици, претрупани с работа, семейни задължения и други ангажименти. Tе рядко имат възможност да се упражняват систематично върху новия материал и да пишат домашни. Правилото обаче гласи, че редовното отделяне на време за преговор и учене е по-важно от интензивността. Какво значи това – много по-добре ще е да заделите поне 20 минути на ден, отколкото няколко часа в края на седмицата.

Източник: Delow

За повече подробности и съвети относно езиковото обучение, моля обърнете се към професионалистите от English Language Centre.

Коментари
Най-често Срещаните Грешки при Изучаване на Чужд Език (Част 1)Как Да Докажете Своите Езикови Умения На Работодателите?

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *